Standpunten politieke partijen over windturbines voor als u gaat stemmen

We mogen straks weer stemmen voor de Provinciale Staten. En die door u op het pluche gehesen mensen moeten dan de leden van de 1e Kamer kiezen. Dus misschien toch handig om even te kijken wie er vóór of tegen de vogelversnipperende lawaaiproducenten zijn.

Buren van Lage Weide heeft een en ander op een rijtje gezet voor wat betreft de standpunten van de landelijke partijen:

Uit de antwoorden van de partijen blijkt dat omwonenden het veiligst zijn bij vijf partijen: PVV, 50Plus, SGP, VVD, D66. Als u kiest voor PvdA, SP, CU en naar wij verwachten GroenLinks, is de kans groot dat opnieuw initiatieven worden ontwikkeld voor windturbines naast woonwijken. Daarmee ontstaat het risico op grote geluidsoverlast, schade aan de gezondheid, forse daling woningwaarde en sterfte onder dieren.

U treft hierboven het CDA niet aan omdat die het laat afhangen van het draagvlak in het gemeentebestuur en dus schijt heeft aan de bewoners. Het SGP zou ik ook vergeten omdat die partij voor windmolens op zee is en je voor je het weet toch nog opgezadeld zit met die dingen op het land. Een dierenbeulenpartij dus die geen enkel mededogen heeft met de grotere vissen die zoals talrijke onderzoeken laten zien knettergek worden van het windmolen-LFG.

D66 zou ik ook laten zitten want die vinden dat het toch weer moet kunnen als we straks kleine stille windmolens hebben uitgevonden. Allemaal een windmolenhoedje op de kop dus.  De VVD gooit het ook op het draagvlak bij de gemeente. Daar begrijp ik dus het draagvlak bij het gemeentebestuur uit. Beetje een soort CDA en ook moeite met het belang van de bewoners met als argument dat we toch een netjes en democratisch gekozen bestuur hebben die echt allemaal weten wat goed is voor het volk.

Dus als u niet zo dol bent op windturbines zit er maar een ding op. Of eigenlijk twee. Stemmen op de ware tegenstanders van windmolens, de PVV of 50Plus.

Het volledige relaas bij de Buren van Lage Weide.

NB.

Wat erg opvalt is dat er in alle onderzoeksrapporten angstvallig het zwijgen toe wordt gedaan over de gevaren van het laagfrequent geluid dat zoals wij allemaal weten door dit soort enorme turbines kilometers ver door de bodem en de daar in gelegen infrastructuur wordt voortgeplant.